top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

Welke ijssmaken zijn glutenvrij?

Eerder deze week plaatste ik een blog online waarin ik mijn favoriete dessertjes uit te supermarkt plaatste. Jammer genoeg is vergissen menselijk en moet ik toegeven dat ik foute informatie deelde rond de veganistische ijssmaken van Ben&Jerry's! Ik zette de fout ondertussen wel recht, maar toch wil ik jullie bij deze een duidelijk overzicht geven van alle smaken van 5 bekende merken die wél kunnen binnen een glutenvrij dieet! Ik hoop dat ik het zo toch een beetje goedmaak ;)



 

1) Ben&Jerry's

Volgens mij één van de grootste en meest geliefde merken die er zijn. Zij staan bekend om hun speciale, luxueuze smaken met chunks en stukjes. Doordat er vaak brownies, koekjes of andere dingen in verwerkt worden, zijn deze ijsjes voor mensen met een glutenintolerantie vaak uit den boze. Toch zijn er gelukkig enkelen die wél kunnen!

  • Karamel Sutra

  • Chunky Monkey

  • One Sweet World

  • Peanut Butter Cup

  • Chunky Money Non-Dairy





2) Häagen-Dazs

Ook Häagen-Dazs scoort hoog in het lijstje van populaire ijsmerken. Zij bieden naast de 'gewone' smaken ook enkele specialere soorten aan. Gelukkig ook voldoende keuze voor ons!

  • Vanille

  • Pralines & Cream

  • Vanille Pecan

  • Salted Caramel

  • Macadamia Nut Brittle

  • Dulce de Leche

  • Strawberries & Cream

  • Mango & Raspberry

  • Peanut Butter Crunch

  • Coffee

  • Belgian Chocolate


3) Magnum

Magnum was voorheen een merk dat zich enkel bezighield met de ijsjes op een stokje. Sinds kort brachten zij ook heerlijke 'pints' uit en mogen zij dus ook niet uit dit lijstje ontbreken!

  • Classic Pint

  • Intense Dark Pint

  • Hazelnut Praline Pint

  • White Chocolate Pint

  • Double Salted Caramel Pint



4) Hertog IJs

Hertog heeft ook een enorm groot assortiment aan smaken, waarvan de meesten gelukkig glutenvrij zijn! Ook zijn alle kleine potjes (die je kan delen of gewoon lekker zelf kan opeten!) glutenvrij.

  • Advocaat Royaal

  • Yoghurt Bosvruchten

  • Rood Fruit Mascarpone

  • Amarena-Kers Vanille

  • Koffie Royaal

  • 3 Chocolades

  • Vanille Karamel Pecan

  • Al het gewone roomijs (vanille, stracciatella en slagroomijs)

  • Karamel Traktatie

  • Aardbeienavontuurtje

  • Kersen Kadootje

  • Koffie Kwartiertje

  • Choco Momentje




5) Halo Top

Het 'gezondere' ijs is in een enorme opmars de laatste tijd en dat merken we ook aan de hoeveelheid merken die dit aanbieden. IJssmaken met een laag aantal calorieën maar toch een goede smaak, een goede combinatie denk ik dan! Halo Top is hier één van. Zij hebben een enorm groot assortiment aan smaken en aangezien ze bijna allemaal (!) glutenvrij zijn, zou het een eindeloze lijst worden om ze hier op te sommen. Hieronder zie je een greep van de glutenvrije smaken in hun assortiment.


Omdat het, zoals ik al zei, een eindeloze opsomming zou worden om al hun glutenvrije smaken hier te noemen, zet ik hieronder even de smaken uit hun standaard assortiment die NIET glutenvrij zijn.

  • Blueberry Crumble

  • Chocolate Chip Cookie Dough

  • Cookies & Cream

  • Peanut Butter & Jelly

  • Red Velvet

  • S' Mores

Alle andere smaken kunnen we met plezier eten!


 

Bij deze iets meer duidelijkheid (en juistheid ;) ) rond de glutenvrije ijssmaken! Veel ijsjesplezier!

8.103 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page