top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

Eat pink, think pink!

Oktober is borstkankermaand. Een maand waarin we de mensen sensibiliseren rond borstkanker en mensen die hieraan lijden of hebben geleden een hart onder de riem steken. Op Facebook en Instagram verschijnen dan ook heel veel verschillende acties om Think Pink te steunen, wat ik fantastisch vind! Het leek mij dan ook een leuk idee om de kleur roze in deze blog te verwerken om te laten zien dat ook mijn gedachten uitgaan aan alle duizenden vrouwen (en mannen!) die te maken krijgen met deze ziekte. Hieronder een lijstje van roze, glutenvrije producten voor de borstkankermaand!

 

1) Roze koek Damhert


Proefden jullie de roze koek van Damhert al? Ik vind hem enorm lekker en uiteraard zeer passend in de maand van Think Pink! Kleine tip: Stop de koek heel even in de magnetron en hij wordt nog lekkerder. (Te koop bij Albert Heijn)








2) Fruitrolletjes van Yo Yo Bear


Deze fruitrolletjes van Yo Yo Bear zijn een heel goed alternatief voor gewone snoepjes boordevol suikers. Ze smaken heerlijk naar aardbei en zijn ook handig mee te nemen. Heb je glutenvrije kinderen? Dan is dit een ideaal tussendoortje voor in de brooddoos! Ze zijn verkrijgbaar in verschillende smaken en te koop bij onder andere Albert Heijn en Delhaize






3) Bietenspread met geitenkaas


Ook bij het borrelen kan je de kleur roze gemakkelijk betrekken met deze bietenspread. Er zijn gelukkig verschillende glutenvrije crackers beschikbaar om deze dip helemaal mee op te smikkelen! Denk maar aan crackers van Schär, Schnitzer, Wasa, enzovoort. Ik kocht deze spread bij Delhaize, maar ook in andere supermarkten of natuurwinkels zijn er vaak hummus-soorten op basis van rode biet.







4) Ruby Chocolade


Ondertussen kennen we deze roze chocoladesoort allemaal! Deze frisse en fruitige chocolade past gelukkig ook in een glutenvrij dieet én in dit artikeltje! Deze chocolade van Nestlé is te verkrijgen bij Delhaize.










5) Alpro Aardbeienijs



Last but definately not least, mocht natuurlijk mijn grootste guilty pleasure niet ontbreken. Ijs! Het aardbeienijs van Alpro is niet alleen mooi roze, maar ook nog eens volledig plantaardig. Aandacht voor Think Pink én aandacht voor de diertjes dus!









 

Het was om eerlijk te zijn toch moeilijker dan ik dacht om op zoek te gaan naar roze voedingsmiddelen, maar wel fijn om te doen! Ik hoop dat het toch een leuke manier kan zijn om aandacht te schenken aan Think Pink én te genieten van glutenvrije producten!

82 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page