top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

Recept: Zoete pannenkoeken of hartige wraps!

Bijgewerkt op: 14 okt. 2019

Pannenkoeken en wraps. Beide dingen waar ik meestal nogal met een kritische blik naar kijk. Te dik, te dun, te hard, te smakeloos, zijn maar enkele voorbeelden van dingen die ik al proefde. Een tijd geleden ontwikkelde ik zelf een recept door een beetje te freewheelen en wil ik geen ander meer! Met dit recept maak je met slechts enkele ingrediënten ofwel zoete pannenkoeken, ofwel hartige wraps die goed smaken en bovendien makkelijk zijn om op te rollen! Ik ontving op mijn Instagramaccount al verschillende vragen naar mijn recept én kreeg al foto's toegestuurd van mensen die het probeerden, dus bij deze plaats ik het ook op mijn blog. Hieronder vind je het recept en geef ik ook enkele ideeën om te beleggen.

 

Ingrediënten: (Per ei maak je zo'n 2 à 3 pannenkoeken/wraps, dus je kan zelf uitrekenen!)

  • 4 eieren

  • 400g maïzena

  • 400 ml melk 1 zakje vanillesuiker bij pannenkoeken, een snuif zout bij wraps

Deze ingrediënten voeg je gewoon allemaal samen en meng je tot een glad beslag. De pannenkoeken of wraps bak je in een koekenpan met boter of olie. De dikte bepaal je zelf naar smaak, maar ik raad een kleine pollepel per pannenkoek/wrap aan. Dan is het gewoon een kwestie van blijven bakken tot je beslag op is! Het resultaat zie je op onderstaande foto die ik toegestuurd kreeg van instagramvolger @glutenvrijekinderen !



Ideetjes zoet:

Mijn zoete pannenkoeken kunnen niet simpeler zijn. Die beleg ik altijd met kristalsuiker, bruine suiker of stroop. Heel erg makkelijk, maar naar mijn mening wel het allerlekkerst!


Ideetjes hartig:

  • Wrap met cocktailsaus, kippenreepjes, mango, kerstomaten en rucolasalade

  • Wrap met kruidenroomkaas, zalm, komkommer en ijsbergsla

  • Wrap met mayonaise, gebakken kip, maïs, paprika, kerstomaten en sla

  • Wrap met rode pesto, italiaanse ham, zongedroogde tomaten en pijnboompitten


 

Zoals je ziet, heb je niet altijd een speciale bakmix uit de winkel nodig om heerlijke pannenkoeken te maken, maar kan het ook enorm makkelijk met maïzena. Ik ontdekte dit receptje door gewoon wat bij elkaar te gooien en dit was het resultaat, fijn toch?! Laat me zeker weten wat je ervan vindt als je het zelf uitprobeert!


410 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page