top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

Recept: Mediterraanse ovenschotel met kippenreepjes en bloemkool

Niets is zo makkelijk als een goed vullende ovenschotel. Een gerecht dat je op voorhand kan klaarmaken en dan gewoon in de oven kan schuiven én je zit ook niet met vier verschillende potten om af te wassen! Heerlijk toch? Ik maakte deze week een ovenschotel met veel groenten en kippenreepjes. Hieronder deel ik mijn recept met jullie.



 

Ingrediënten voor 4 à 5 personen (naargelang hoe groot de eetlust ;) )

  • 1 bloemkool of een zak van 600g uit de diepvries

  • 1 courgette

  • 1 aubergine

  • 100g verse spinazie

  • 400g kippenreepjes

  • 2 blikken tomatenblokjes (ik gebruikte 2 blikken van 400g)

  • Italiaanse kruiden

  • Peper

  • Zout

Bereidingswijze:


Kook de bloemkoolroosjes gaar in een ruime pot met water. Giet af en laat een kleine hoeveelheid kookvocht over. Pureer met een aardappelstamper tot een massa die je makkelijk kan uitsmeren en breng op smaak met peper en zout. Zet dit even aan de kant. Verwarm de oven alvast voor op 180°C. Doe vervolgens de tomatenblokjes in een potje en kruid met peper, zout en Italiaanse kruiden. Snijd de courgette en aubergine in schijven van ongeveer 0,5 tot 1 cm dik. Hierna kan je al beginnen met het samenstellen van je ovenschotel!


Begin met een laag tomatenblokjes op de bodem van de ovenschotel. Daarna volgen de kippenreepjes. Uiteraard kan je deze ook weglaten voor een vegetarische versie. Hierop schik je een laag aubergines en kruid je nog eens met peper en zout. Smeer hierop opnieuw tomatenblokjes. Bekleed vervolgens met spinazieblaadjes. Hierna volgen de courgettes waarop je nog wat Italiaanse kruiden doet. Smeer er voor de laatste keer tomatenblokjes over en schik hierop de rest van de spinazie. Neem de bloemkool erbij en maak hiermee een laatste laag. Zet de schotel voor 30 minuten in de oven en het smullen kan beginnen!

 

Heb je mijn recept uitgeprobeerd? Laat me dan zeker weten wat je ervan vond of stuur me een foto!

253 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page