top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

Koekjes uit mijn kindertijd, maar dan glutenvrij!

De diagnose Coeliakie viel bij mij ondertussen 5 jaar geleden. Dat wilt dan ook zeggen dat ik als kind altijd 'normaal' heb kunnen eten en alle producten met gluten vroeger wel kon eten. Veel dingen die ik vroeger at, heb ik dan ook ondertussen moeten schrappen uit mijn dieet, maar dat wil niet zeggen dat er geen alternatieven bestaan! In deze blog deel ik met jullie mijn favoriete koekjes die ik als kind at en toon jullie de glutenvrije versie hiervan.

 

1) Lu Beertjes - Céréal Aardbeicakejes


Als er nu één koekje was dat standaard bijna elke dag mee naar school ging dan was het wel een Lulu Beertje met aardbeivulling! Ik herinner me nog precies hoe ik er op de kleuterschool een sport van maakte om alle cake rondom de vulling op te eten om dan het lekkerste voor het laatst te bewaren. Gelukkig bracht Céréal een gelijkaardig cakeje uit. Het is dan wel geen beertje, maar ach, cake en aardbei is altijd goed!



2) Prince koeken - Schär Sorrisi


Ook de Prince koeken met chocoladevulling waren hier favoriet! De Sorrisi-koekjes van Schär zijn bijna een exacte kopie van deze koekjes die ik zo graag at én zijn bovendien gevuld met een chocolade-hazelnootvulling die eigenlijk nog lekkerder is dan de originele versie. Daarnaast zijn de koekjes zowel in gewoon als maxi-formaat te verkrijgen.


3) Zoo-koekjes - Noglut Junglekoekjes


Bij een bezoekje aan de dierentuin met mijn grootouders gingen de Zoo-koekjes standaard mee in de grote handtas van mijn grootmoeder. Een klein zandkoekje dat makkelijk weghapte en gelukkig niet teveel kruimels en vieze monden met zich meebracht! De koekjes van Noglut zijn een heerlijk alternatief. Ze smaken niet volledig hetzelfde, maar komen ook in leuke dierenfiguurtjes waardoor het principe hetzelfde blijft. Heel leuk om mee te nemen op een uitstapje of voor in de brooddoos!



4) Nutella & Go - Schär mini dippers


Wie kent ze niet? De stokjes om te dippen in chocolade. Deze potjes waren als kind een echt feestje! Gelukkig bracht ook Schär een glutenvrije versie uit die even goed smaakt.



5) Kinder Bueno - Schär Melto


De Kinder Bueno was toen ik op school zat één van de populairste dingen om mee te nemen als tussendoortje. Geen dagelijkse kost aangezien het niet de gezondste snack was, maar wel een echte verwennerij als ik er eens één bij had! De vreugde was dan ook groot toen Schär een tijdje geleden hun eigen versie van de Kinder Bueno uitbracht. Nu hoef ik mijn lievelingschocolade niet meer te missen!



 

Heb je een glutenvrij kind of wil je gewoon zelf graag enkele heerlijke koekjes uitproberen? Spurt dan naar de winkel en haal deze lekkernijen in huis! Smakelijk!




493 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page