top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

Back to school met glutenvrije tussendoortjes!

Of je nu student bent, aan het werk bent of al een kleinere versie van jezelf hebt rondlopen, tussendoortjes eten, doet iedereen! Van een gezond stukje fruit tot een heerlijke chocoladereep vind ook ik een snack van tijd tot tijd zeer noodzakelijk en probeer ik hierin te variëren. Omdat we nogal vaak in dezelfde gewoontes blijven hangen, geef ik jullie hieronder enkele tips om eens andere tussendoortjes uit te proberen!

 

Uiteraard zijn er enorm veel dingen beschikbaar om tussendoor te eten en is het assortiment in glutenvrije koekjes ook al enorm. Van speculaasjes tot muffins tot roze koken, we kunnen al heel wat kiezen! Om hierin toch wat variatie te brengen, gooi ik het over een andere boeg :)


1) Fruit- en notenrepen

In mijn 'glutenvrije lade' in de keuken staat er standaard een grote weckpot met verschillende glutenvrije repen. Dit is echt mijn go-to snack bij tijdsgebrek en dus ook zeer handig om snel in je rugzak of handtas te stoppen! Ik kies hierbij vaak voor de Nakd-repen (de salted caramel is hier favoriet!) en de Yes-repen zijn ook een echte aanrader!







2) Nootjes en gedroogd fruit

Om een beetje in het fruit- en notenthema te blijven, kan je natuurlijk ook altijd een potje vullen met je favoriete noten. Voeg hierbij wat rozijnen of gedroogd fruit en je hebt weer een voedzame snack bij je! Ik eet in principe alle noten graag, maar de favorieten zijn cashews, macadamia's en amandelen. Daarnaast zijn gedroogde aardbei, mango en dadels ook aanraders.







3) Gekruide rijst- of maïswafels


Ben je niet zo'n zoetekauw maar hou je van een hartig tussendoortje? Dan zijn rijst- of maïswafels ook altijd een goed idee. Omdat de gewone versie nogal snel saai wordt, kies ik vaak voor de gekruide snacks die je in de winkel vind. Het merk 'Snack-A-Jacks' heeft smaken van zure room tot barbeque paprika en deze vind ik echt heerlijk! Ze worden ook verkocht in kleine verpakkingen die heel handig mee te nemen zijn. Ik kocht ze al verschillende keren bij Albert Heijn en krijg er maar geen genoeg van! Bron


4) Pretzels

Om in de hartige sfeer te blijven, zijn pretzels ook een heel handig tussendoortje. Die van Schär komen naar mijn mening sterk in de buurt van de 'echte'. Gewoon in een potje stoppen en zo de tas in! Of je kan natuurlijk ook gewoon heel het zakje meenemen... ;)







5) Homemade Bliss Balls

Last, but definately not least... Een homemade snack! Bliss balls, kleine gezonde 'energieballetjes' op basis van noten en dadels zijn kant-en-klaar te vinden, maar ook heel makkelijk om zelf te maken. Want om eerlijk te zijn, worden we toch allemaal enthousiast om een zelfgemaakte snack mee te nemen naar school of het werk? Hieronder zie je een foto én recept van Sandra Bekkari, maar op internet zijn er gigantisch veel variaties te vinden. Bliss er maar op los dus!


 

Ik hoop dat ik jullie wat extra inspiratie heb kunnen brengen om weer nieuwe, lekkere tussendoortjes mee te nemen! Geniet van jullie snacks!

274 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page