top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

5 Kant-en-klaarmaaltijden!

Koken is iets wat ik ontzettend graag doe. Ik kan ervan genieten om nieuwe receptjes uit te zoeken, uit te proberen en iets op tafel te zetten dat ik volledig zelf maakte. Maar natuurlijk zijn er ook van die dagen dat je er gewoon niet toe komt. Geen tijd, niets in huis of gewoonweg geen zin om achter die kookpotten te kruipen! Het kan dan soms al eens deugd doen om een simpele kant-en-klaarmaaltijd uit de koelkast of vriezer te nemen. In de microgolfoven (of magnetron voor de Nederlanders onder ons ;) ), enkele minuutjes wachten en 'Ping', klaar is Kees! Naast de glutenvrije diepvriespizza's of lasagnes die ondertussen al op de markt zijn, ontdekte ik ook enkele verschillende andere maaltijden die glutenvrij zijn!

 

1) Thaïse kippensoep

Deze Thaïse kippensoep is van het huismerk van Delhaize. Een goed vullende maaltijdsoep met kokosmelk, stukjes kip en grote stukken groenten. Eén van mijn favoriete maaltijden wanneer ik even geen inspiratie heb of gewoon zin heb in een simpele maaltijd.











2) Aardappel-groentenpan

Als je meer voor de traditionele gerechtjes met aardappelen en groenten wil gaan, is deze aardappel-groentenpan een echte aanrader! Het is opnieuw een gerechtje van het huismerk van Delhaize. Eet het zo als vegetarisch gerechtje of bak er wat kipstukjes bij!










3) Kip tikka masala met pilavrijst

Dit gerechtje vond ik niet in de diepvries, maar gewoon bij de kant-en-klaargerechten in het koelvak. Verrassend genoeg is deze ook glutenvrij! Zin in een pittige maaltijd? Probeer deze dan zeker uit!











4) Iglo quinoa met pompoen en linzen

Opnieuw een vegetarisch gerechtje. Dit keer een quinoaschotel met groenten en linzen van het merk Iglo. Alhoewel een quinoasalade ook heel simpel zelf te maken is, is dit een zeer goed alternatief bij tijdsgebrek! Meer info over het product










5) Bonengerecht Bonduelle

Deze keer geen diepvriesmaaltijd of gekoeld gerecht, maar gewoon een zakje in de kruideniersafdeling van de supermarkt! Dit bonengerecht van Bonduelle bevat 'verrassende groenten' en linzen en is enorm makkelijk te bereiden in een pan of in de microgolfoven. Op de foto zie je de Indiase variant, maar er zijn maar liefst 4 soorten verkrijgbaar. Allemaal uittesten dus! Meer info over het product






 

Ik hoop dat ik jullie met deze blog wat inspiratie kon brengen om eens rustig te genieten van een kant-en-klaarmaaltijd! Laat me zeker weten wat jullie bevindingen zijn als je deze gerechten uittest en enjoy!


Disclaimer: Bij verschillende producten wordt vermeld dat ze sporen van gluten kunnen bevatten. Ik waag het hier altijd op, maar dat is een persoonlijke keuze. Wil jij dat risico niet nemen? Bekijk dan zeker de extra info en check welk product gegarandeerd veilig is.

290 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page