top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

5 Glutenvrije dessertjes uit de supermarkt!

Er is niets zo fijn als 's avonds in de zetel te ploffen en jezelf te verwennen met een heerlijk dessertje. Als ik een drukke dag heb, kan ik al heel de dag uitkijken naar dit moment! Ik ben een enorme fan van zelf dingen maken en bakken, maar soms is het ook gewoon fijn om iets uit te supermarkt te kiezen om lekker op te eten voor de tv. Dat doet me enorm denken aan dat enthousiaste gevoel om als 7-jarig kind met mama in de supermarkt iets te mogen uitkiezen en dit dan meteen te willen opeten! Ook nu ik glutenvrij eet, zijn er gelukkig nog veel mogelijkheden om uit te kiezen. Ik som hier mijn favorieten op!

 

1)Ben&Jerry's Non-Dairy


Als het om dessertjes gaat, ben ik een echte ijsfanaat. Winter, zomer, regen of zonneschijn, een ijsje gaat er altijd in bij mij! Vooral specialere smaken met stukjes vind ik heerlijk, maar deze zijn jammer genoeg niet altijd glutenvrij. Daarom ben ik ont-zet-tend blij dat deze veganistische Ben&Jerry's zowel lactose- als glutenvrij is! Opgelet! Enkel de Chunkey-Monkey smaak is glutenvrij. Bron





2) Rijstpap


Als er nu één dessertje is dat extreme nostalgische gevoelens oproept, is het wel rijstpap. Als kind was dit altijd een feestje! Een rijstpapje met een grote berg bruine suiker erop. Niet bepaald gezond te noemen, maar wel overheerlijk. Rijstpap is normaal gezien altijd glutenvrij, maar mijn voorkeur gaat naar die van La Laitière omdat dat gewoon de allerlekkerste is! Bron


3) Vla


In Nederland is vla een enorm populair dessertje dat vaak standaard na de maaltijd gegeten wordt. In België is dat totaal niet het geval en moet ik toegeven dat ik tot voor kort niet eens wist wat het was. Maar nu ik vla heb ontdekt, vind ik het een heerlijk dessertje dat gelukkig in de meeste gevallen ook gewoon glutenvrij is! In België is het assortiment niet zo uitgebreid als in Nederland (bij ons enkel verkrijgbaar bij Albert Heijn), maar ik ben vooral heel erg van van de dubbelvla. De vanille/karamel en vanille/chocolade zijn dan ook mijn favorieten. Bron


4) Gü dessertjes


Het merk Gü staat bekend om zijn luxueuze dessertjes in kleine glazen potjes. Heel fijn om jezelf mee te verwennen, maar ook zeer handig als je zelf geen dessertenprins(es) bent en je bezoek over de vloer krijgt! Niet al hun desserts zijn glutenvrij, maar hieronder lijst ik de mogelijkheden even op. Vooral de chocolademoelleux is om duimen en vingers bij af te likken!

  • 'Cracking hot chocolate soufflés'

  • 'Hot chocolate brownies'

  • 'Chocolate & salted caramel mousse'

  • 'Nutty praline mousse'

  • 'Intense chocolate mousse'

Daarnaast heeft Gü momenteel ook een 'Free from' assortiment uitgebracht met nog meer glutenvrije opties, maar die zijn bij mijn weten nog niet in onze supermarkten verkrijgbaar! Hopelijk duurt dat niet lang meer... Bron



5) Mona toetjes


Ik moet eerlijk toegeven, dat ik de toetjes van Mona zelf nog nooit geproefd heb (maar daar dringend werk van moet maken!). Mona heeft een heel uitgebreid assortiment aan pudding, yoghurt, kwark en vla, maar staan daarnaast bekend om hun speciale toetjes die er dan ook heerlijk uitzien! Hieronder lijst ik alle glutenvrije varianten op.

  • Luchtige Dame Blanchepudding

  • Luchtige Chipolatapudding

  • Vanillepudding met Aardbeiensaus

  • Luchtige Bitterkoekjespudding

  • Bananarama Pudding

  • Panna Cotta Pudding met Aardbeiensaus

  • Bananenpudding met Chocoladesaus


 

Als je nog eens op zoek bent naar een heerlijk dessertje om mee in de zetel te ploffen, dan hoop ik dat ik op deze manier wat inspiratie heb kunnen brengen! Geniet ervan!

2.458 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page