top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveramber_glutenblij

5 Glutenvrije aanraders in Antwerpen!

Wanneer je een glutenvrij dieet volgt, is het niet altijd vanzelfsprekend om zomaar ergens iets te eten. Daarnaast merk ik ook dat de mogelijkheid om glutenvrij te eten in België veel beperkter is dan in ons buurland Nederland. Toch zijn er na een beetje opzoekwerk ook bij ons verschillende adresjes waar we terecht kunnen. Aangezien ik zelf afkomstig ben uit de provincie Antwerpen zet ik hier enkele aanraders op een rij!

 

1) Charlie's


Bij Charlie's kan je terecht voor heerlijke ontbijtjes, lunches of ook gewoon om iets lekkers te drinken. Een kleine, maar heel gezellige plaats waar je altijd met een glimlach wordt onthaald. Hun aanbod is niet volledig glutenvrij, maar op de menukaart staat wel duidelijk aangegeven welke allergenen de gerechtjes bevatten. Ik koos zelf voor een ontbijt met yoghurt en fruit, waarna ik al behoorlijk vol zat door de portiegrootte. Toch kon ik het niet laten om met mijn mama nog een stuk van het glutenvrije bananenbrood te delen. Die kans kon ik echt niet laten liggen! Ik dronk er ook nog een cappuccino bij en tot mijn grote verrassing werd die nog vergezeld door een glutenvrij koekje. Een zeer leuke ervaring dus bij Charlie's!


2) Eugene


In dezelfde straat als Charlie's bevindt zich de glutenvrije bakkerij Eugene. Hier kan je terecht voor het bestellen van brood, koffiekoeken, taart, cake enzovoort. De bestelling dient minstens drie dagen op voorhand gedaan te worden en kan afgehaald worden op 'bakdagen'. Daarnaast kan je er ook terecht voor een kopje koffie en heb je uiteraard de keuze uit verschillende lekkernijen om ter plaatse op te eten. De patisserie is misschien vrij klein, maar de smaak maakt dat meer dan goed!


3) DIVERS

In het glutenvrije Walhalla waar Charlie's en Eugene zich bevinden, kan je ook terecht bij DIVERS. Zij bieden verschillende ontbijt- en lunchgerechtjes aan, maar staan vooral bekend om hun vrolijke smoothiebowls. Alle smoothiebowls bestaan uit natuurlijke ingrediënten en worden afgewerkt met glutenvrije granola. Hierdoor kan je dus zonder problemen alle smoothiebowls kiezen! Een heerlijk vers en gezond ontbijtje om de dag mee te starten dus! Ik koos voor de 'Bali Breeze' bowl en een latte met amandelmelk.



4) Het Natuurhuis


Het Natuurhuis is mijn go-to winkel voor glutenvrije producten. Daarnaast kan je er ook terecht voor lactosevrije, suikervrije, vegetarische of veganistische producten en is alles uiteraard biologisch. Naast het winkelgedeelte, is er in het Natuurhuis ook een verstoog met verschillende gezonde gerechtjes. Deze zijn niet allemaal glutenvrij, maar de ingrediënten staan duidelijk aangegeven waardoor het een koud kunstje is om uit te maken wat je kan nemen en wat niet. Van Marokkaanse tajine tot stoofpotjes met pompoen en kikkererwten, alles is er even lekker en vers! Een echte aanrader voor coeliaken, maar ook voor liefhebbers van biologische voeding!


5) River Kwai


Ben je op zoek naar een plaats voor het avondeten en hou je van de Thaise keuken? Dan is Thais restaurant River Kwai zeker een aanrader! 99% van hun menukaart is glutenvrij, evenals de chips die je bij het aperitief krijgt. De gerechtjes zijn enorm puur van smaak en worden geserveerd met rijst of rijstnoedels. Ik koos voor de 'Gaeng Ped', eend met tomaat en ananas in een rode curry op basis van kokosmelk. Een echte must-do voor iedereen die van exotische smaken houdt dus!



 

Een citytripje naar Antwerpen gepland of als Antwerpenaar nog op zoek naar leuke glutenvrije adresjes? Jullie weten dus wat jullie te doen staat!

5.080 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page